اهمیت تمرکز بر بازاریابی محتوایی در طراحی سایت

۲۹۰ بازديد

اهمیت تمرکز بر بازاریابی محتوایی و جایگاه آن در طراحی سایت

هدف شما از طراحی سایت برای کسب و کارتان بی شک معرفی مزیت های رقابتی شما، جذب مشتریان بالقوه، معرفی خدمات و محصولات و در کل ایجاد تحول در کسب و کارتان می باشد. اگر سایت را با این هدف طراحی نموده باشید، جذب کاربران و افزایش زمان بازدید آنان از سایتتان و در نهایت تبدیل کاربران به مشتریان اصلی ترین دغدغه شماست. راهکارها و استراتژی های مختلفی برای افزایش بازدید کنندگان سایت شما وجود دارد. می توانید از تبلیغات برای سایت یا شبکه های اجتماعی کمک بگیرید، می توانید امتیازات ویژه ای برای بازدید کنندگان از سایت در نظر بگیرید اما در این مقاله سعی داریم یکی از بهترین و تاثیرگذارترین راهکارها را به شما معرفی کنیم. بازاریابی محتوایی!

بسیاری از کارشناسان دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال، بازاریابی محتوایی را پادشاه دنیای دیجیتال معرفی نموده و آن را ابزاری برای معجزه در بازاریابی و ایجاد تحول کسب و کار می دانند. بسیاری از مشاوران تاکید دارند، در صورتی که به دنبال روشی مطمئن برای ایجاد تحول در کسب و کار و توسعه بازار خود هستید، بهترین پیشنهاد بازاریابی محتوایی است. بازاریابی محتوایی به معنای استفاده از محتوای مفید و کاربر پسند برای جذب مخاطب است.

بازاریابی محتوایی مختص بازاریابی دیجیتال نیست و می تواند در سایر روش های بازاریابی نیز بکار گرفته شود و البته در دنیای دیجیتال نیز مختص به طراحی سایت نیست و می تواند در جذب کاربر برای شبکه های اجتماعی و ... نیز از این استراتژی استفاده نمود.

بازاریابی محتوایی راهکار جدیدی نیست و از گذشته نیز بسیار مورد استفاده قرار می گرفته است تنها تفاوت این است که امروزه اغلب مشتریان برای کسب اطلاعات، مراجعه به سایت ها و دنیای دیجیتال را در اولویت قرار       می دهند.

بازاریابی محتوایی و تاثیر آن بر طراحی سایت

اگر می خواهید از طراحی سایت بیشترین نتیجه را در بازاریابی دیجیتال بگیرید، لازم است تا قبل از اقدام به طراحی سایت، برنامه بازاریابی خود را تدوین کنید و طبق استراتژی های برندسازی که برنامه ریزی نموده اید، نسبت به طراحی سایت اقدام نمایید. قبل از طراحی، بایستی بدانید سایت شما چه پیامی  و احساسی را به مخاطب منتقل خواهد نمود. چه نوع محتوایی و با چه حجمی، قرار است که بر روی سایت شما بارگذاری شود. نظرات کاربران در مورد محتوا چگونه سنجیده خواهد شد؟ مدیریت سایت شما به چه نحوی خواهد بود؟ آیا قرار است مدیریت سایت را واگذار کنید یا خود بر عهده بگیرید؟

اگر پاسخ به این سوالات را در برنامه بازاریابی خود تعیین نموده اید، حال اگر به یک طراح سایت مراجعه نمایید به صورت مشخص و شفاف می دانید که از او چه می خواهید و می توانید به سوالات او به صورت کامل پاسخ دهید.

شناخت مشتری، تولید محتوای متناسب و اهمیت آن در طراحی سایت

قانون طلایی برای طراحی سایت حرفه ای شناخت مشتری است. شما ابتدا باید مشتریان بالقوه را شناسایی نمایید، باید بدانید کدام گروه از مخاطبان مشتریان اصلی شما هستند. پس از شناسایی مشتریان لازم است تا به شناخت کافی از مشتریان برسید، سلیقه و نیاز آنان را بدانید و متناسب با نیاز آنان به طراحی سایت بپردازید.

شناخت مشتری در تامین محتوای متناسب نیز مهم ترین اصل است. محتوای کاربر پسند، زمانی برای شما قابل تهیه است که بدانید مخاطبان شما چه سلیقه ای دارند و به چه نوع مطلبی نیاز دارند. بر حسب سلیقه و نیاز مشتریان و البته ماهیت کسب و کارتان ممکن است محتوای مناسب متفاوت باشد. برای برخی کسب و کار ها محتوای علمی و تخصصی بیشترین تاثیر را در جذب مخاطب دارد ولی برای برخی دیگر محتوای سرگرم کننده و طنز.

فرمت محتوا نیز بر اساس سلیقه و نیاز مشتری تعیین می شود، شما باید بدانید کدام نوع محتوا در خصوص کسب و کار شما برای جذب مخاطب تاثیرگذار تر است. محتوایی تولیدی شما می تواند از نوع متن، ویدیو، تصاویر، موشن گرافی، انیمیشن یا صوت باشد.

 برای اینکه بدانید در مسیر درستی قرار گرفته اید یا نه همواره باید بازخورد مخاطبان را مورد پایش و ارزیابی قرار دهید. پایش نظر مخاطبان این امکان را به شما می دهد که شناخت خود از مشتریان را تکمیل نمایید و همواره در راستای ارتقای سایت خود برنامه ریزی نمایید.

سئو در طراحی سایت و تاثیر محتوا بر سئو

یکی از مسائل مهم در طراحی سایت رعایت اصول سئو است. رعایت اصول سئو به معنای رعایت نکاتی است که باعث می شود در جستجو موتورهایی مثل گوگل در اولویت قرار بگیرید. بیشتر کاربران قبل از خرید، کالا یا خدمت مورد نظر خود را از طریق موتور های جستجو، جستجو می نمایند پس اگر سایت شما در اولویت این موتور ها باشد، در جذب کاربر و مشتری بسیار موفق تر عمل خواهید نمود. رعایت نکات در طراحی می تواند تاثیر زیادی در سئو سایت شما داشته باشد. کد نویسی استاندارد و اصولی در سئو سایت شما بسیار تاثیر گذار است اما قانون طلایی در بهبود سئو شما، در تامین محتوای مفید و کاربر پسند است.

محتوا بهترین وسیله برای جذب کاربر به سایت شماست. برای بهبود سئو لازم است تا محتوای مفید و متناسب را به صورت مستمر بارگذاری نمایید، استمرار اهمیت زیادی در بهبود سئو سایت شما دارد. برای بهبود سئو سایت بایستی برنامه ریزی بلند مدت داشته باشید. کارشناسان توصیه می کنند حتی زمانبندی مشخصی برای بارگذاری مطالب داشته باشید تا حداکثر تاثیر را بر سئو خود شاهد باشید.

اصولی از بازاریابی محتوایی که باید در طراحی سایت بدانید

در طراحی سایت، باید استراتژی هایی را برای قرار دادن محتوا بر روی سایت رعایت نمایید. طراحان حرفه ای بر اساس این اصول و با رعایت اصول روانشناسی، به طراحی سایت می پردازند. برای مثال در خصوص مطالب کوتاه، قراردادن ستونی مطالب بهتر از قرار گرفتن افقی مطالب است و بیشتر مخاطبان را جذب می نماید.

در صورتی که از محتواهای صوتی، تصویری و ویدیو ها استفاده می نماید، باید توجه نمایید که حجم بالای محتوای سایت شما موجب افزایش بسیار زیاد زمان بارگذاری نشود چرا که ممکن است با کاهش بازدید از سایت مواجه شوید، هر چند مطالب خوب و مفیدی را بارگذاری نموده باشید.

البته علاوه بر نکاتی که از نظر فنی در طراحی سایت رعایت می نمایید، لازم است بدانید که کلمات کلیدی اهمیت زیادی در بهبود عملکرد سایت شما دارند. انتخاب صحیح کلمات کلیدی و انتخاب کلمات بکر و نوآورانه می تواند تعداد کاربران و بازدید کنندگان سایت شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. کلمات کلیدی می توانند رنکینگ گوگل شما را نیز بهبود بخشند. همچنین عناوین اهمیت زیادی در تامین محتوا دارند. کاربران با خواندن عنوان تصمیم می گیرند که مطالب شما توجه نمایند یا از آن رد شوند، پس تلاش نمایید عناوین جذابی برای محتوای خود انتخاب نمایید و این عناوین را در سایت به نحو گیرا و جذابی به نمایش گذارید.

در طراحی سایت، برنامه ویژه ای برای اینفوگرافی داشته باشید!

اگر تصمیم دارید نوع و سبک محتوای تولیدی را در طراحی سایت خود در نظر بگیرید، اینفوگرافی را به صورت ویژه ای مورد بررسی و برنامه ریزی قرار دهید. اینفوگرافی به معنی استفاده از گرافیک برای انتقال اطلاعات است و به نوعی شامل تصاویری است که حاوی اطلاعات می باشند. اینفوگرافی می تواند در جذب مخاطب بسیار تاثیر گذار باشد. تصاویر و محتوای بصری بیشتر از سایر انواع محتوا مورد بازدید قرار می گیرند و از میان تصاویر اینفوگرافی ها ، 3 برابر بیشتر مخاطب دارند. یک تصویر می تواند با حجم بارگذاری اندک، مطالب بسیار زیادی را منتقل نماید. آمار ها نشان می دهد کسب و کار هایی که از اینفوگرافی استفاده می کنند تا 12% بیشتر از سایر کسب و کار ها سود می کنند.

تلاش نمایید اصول روانشناسی رنگ را نیز در اینفوگرافی در نظر بگیرید تا در جذب مخاطب موفق عمل نمایید. رنگ ها تاثیر زیادی در زیبایی و گیرایی سایت شما دارند. انتخاب رنگ های زیبا می تواند به سایت شما روح ببخشد.

اهمیت رنگ و فونت محتوا در طراحی سایت

در طراحی سایت حرفه ای از اصول روانشناسی رنگ در طراحی استفاده می شود. تلاش می شود از رنگ هایی استفاده شود که در جذب مخاطب و انتقال پیام های برندسازی شما موثر باشند. در خصوص محتوایی که در سایت بارگذاری می شود، نیز رعایت اصولی می تواند در جذب مخاطب تاثیر گذار باشد. استفاده از فونت های ریز، خطوط با فاصله اندک یا رنگ های خسته کننده ممکن است مخاطب شما را از خواندن مطالب و محتوای سایت شما دل زده نماید. هر چند تاثیر رنگ و فوت بر سئو سایت شما به صورت مستقیم اندک است ولی بی تاثیر نیست و بهتر است از هر فرصتی برای افزایش کاربر سایت خود استفاده نمایید.

در خصوص محتوای تبلیغاتی نیز توجه نمایید، استفاده از محتوای تبلیغاتی در برخی از کسب و کار ها اجتناب ناپذیر است اما این نوع محتوا نباید مخاطب شما را دلزده نماید. رپورتاژ آگهی ها که به نوعی تبلیغات غیر مستقیم محسوب می شوند، می توانند در مقایسه با سایر انواع محتوای تبلیغاتی مناسب تر باشند. هرگز تصور نکنید که می توانید با استفاده از رنگ های جذاب و اصول روانشناسی در ارائه محتوای تبلیغاتی در سایت خود افراط نمایید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.