ترفندهای افزایش رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل

۳۱۹ بازديد

افزایش رتبه سایت این روزها بیشتر از هر چیزی مد نظر اشخاصی است که روی سئو سایت شان کار می کنند و دغدغه اصلی شان هم به حساب می آید چرا که افزایش رتبه یعنی افزایش مشتری و در نتیجه افزایش درآمد. اما همین افزایش رتبه سایت هم طبق یک سری قوانین و ترفندهای خاص بایستی پیش برود که رعایت این قوانین می تواند شانس رسیدن به صدر جستجوهای گوگل را افزایش دهد.

رعایت به قوانین گوگل در این مسیر در اصل یعنی دوستی با گوگل که این دوستی بیشتر از اینکه به سود گوگل باشد به طبع بیشتر به سود اشخاصی است که در حوزه کسب و کارهای اینترنتی فعالیت می کنند و تخطی کردن از این قوانین یعنی جریمه شدن از طرف گوگل و شاید بدترین این نوع جریمه ها حذف شدن از نتایج جستجوی گوگل باشد.

افزایش رتبه سایت

پس تا اینجا بایستی متوجه شده باشید که برای افزایش رتبه سایت در گوگل بایستی بتوانید با گوگل دوست باشید که این دوستی منوط بر این است که یک سری سختی ها، فاکتورها و قوانین وضع شده از طرف گوگل را تحمل کنید. به هر حال این فاکتورها و قوانین بعد از مدتی تغییر می کنند و همین مورد باعث می شود تا نتایج مختلفی را در یک دوره خاص در رتبه بندی سایت تان مشاهده کنید و همین کافیست تا دست به دامن تکنیک ها و ترفندهای خاصی شوید تا به مرور زمان باعث بهبود رتبه سایت در گوگل شود.

اما خیلی از روش ها هم وجود دارند که روی افزایش رتبه سایت تأثیراتی منفی دارند که اگر از این روش ها استفاده کنید به طور حتم مشمول جریمه گوگل خواهید بود و در این مقاله قصد داریم 6 ترفند و تکنیک ساده اما کاربردی در مورد بهبود رتبه سایت در گوگل را بیان کنیم.

تکنیک اول: محتواهای ناب و جدید تولید کنید و هرگز از دیگر سایت کپی برداری نکنید

یکی از مواردی که روی سئو سایت و همچنین افزایش رتبه سایت در جستجوهای گوگل تأثیر فراوانی دارد به روز رسانی و آپدیت کردن مداوم سایت است. این کار اگر به صورت اصولی و طبق قوانین سئو انجام بگیرد به راحتی می تواند شانس رسیدن به لینک اول گوگل را برای شما افزایش دهد. اما اگر توان ایجاد محتوا را ندارید و از دیگر سایت ها کپی برداری کنید به طور حتم از قوانین گوگل تخطی کرده اید و این می تواند برای شما گران تمام شود و سایت تان جریمه شود.

افزایش رتبه سایت

تولید محتوا آن هم به صورت مداوم و روزانه به طور حتم کاری سخت، دشوار و برخی مواقع تکرار مکررات می تواند خسته کننده باشد اما ارزش این را دارد که بعد از مدتی باعث افزایش رتبه سایت شود و جایگاهی که مد نظرتان هست را در گوگل به دست بیاورید و قطعاً این مورد با تولید محتوای ناب و ارزشمند که کاربر پسند و گوگل پسند باشد، امکان پذیر خواهد بود.

اما سعی کنید این جمله را هرگز فراموش نکنید:

محتوای تولید شده اگر نتواند باعث افزایش بازدید سایت و همچنین افزایش کاربران و مشتری ها شود هیچ ارزش نخواهد داشت و فرقی نمی کند این محتوا را خودتان تولید کرده باشید و یا از دیگر سایت ها کپی برداری کرده باشید. به هر حال هیچ کدام نمی تواند باعث افزایش رتبه سایت در گوگل شود.

تکنیک دوم: سعی کنید بک لینک هایی دریافت کنید که ارزش زیادی داشته باشند

اگر هزار بک لینک از سایت های با دامین اتوریتی زیر 20 دریافت کنید در مقابل 100 بک لینک که از سایت های با دامین اتوریتی بالای 30 یا 40 دریافت می کنید، برابری می کند و به طور حتم کیفیت در این طور مواقع حرف اول را می زند و هر چه بک لینک های دریافتی با کیفیت تر و با ارزش تر باشد از نظر گوگل سایت تان یک سایت محبوب قلمداد می شود و این می تواند به افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو، منتهی شود.

اما یک سوال:

از کجا متوجه شویم که یک سایت از کیفیت خوبی برای دریافت بک لینک برخوردار است؟

این مورد با استفاده از سایت moz امکان پذیر است و با وارد کردن لینک سایت مربوطه می توان متوجه شد که دامین اتوریتی و پیج اوتوریتی سایت چه اندازه است و هر چه اعداد نشان داده شده بیشتر باشد قطعاً از کیفیت خیلی خوبی برای دریافت بک لینک برخوردار هستند.

اما اینجا یک مورد وجود دارد و این است که از امکانات این سایت فقط برای یک ماه به صورت رایگان می توانید استفاده کنید و بعد از یک ماه باید هزینه پرداخت کنید و مورد دیگر اینکه در یک روز بیشتر از چند لینک نمی توانید وارد کنید. در این طور مواقع سعی کنید در مرورگر کروم تان از mozbar استفاده کنید. آن را دانلود و در تولبار نصب کنید و بعد از نصب متوجه می شوید که هر سایتی چه دامین اتوریتی و پیج اتوریتی دارد و چند درصد از سایت لینک های اسپم دارند.

با استفاده از سایت moz، از کیفیت سایت دریافت بک لینک مطلع شوید.

تکنیک سوم: از تیترهای جذاب برای جذب کاربر استفاده کنید

اولین ارتباط و برخورد شما و کاربران در هنگام جستجوی مطالب، مشاهده تیتر و عنوان محتوایی است که تولید کرده اید و هر چه این تیترها جذاب تر باشد به طبع درصد اشخاصی که روی لینک سایت تان کلیک می کنند هم بیشتر خواهد بود و اگر این درصد کلیک بیشتر شود به مرور زمان مطلب مورد نظر و یا سایت تان به لینک اول گوگل کوچ می کند.

مورد دیگری که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید قسمت متا دسکریپشن است که به خلاصه مطالب هم مشهور است. کاربران قبل از اینکه روی لینک سایت تان کلیک کنند این قسمت را با دقت مطالعه می کنند و اگر در متا دسکریپشن از جملات و عناوین جذاب استفاده کنید که کاربر را ترغیب کند روی لینک سایت کلیک کند به طور حتم باعث افزایش رتبه سایت خواهد شد و شانس بیشتری برای رسیدن به لینک اول گوگل به دست خواهید آورد.

تکنیک چهارم: تجربه کاربری باعث افزایش رتبه سایت در گوگل خواهد شد

راضی نگه داشتن کاربران و مخاطبین یکی از اصولی است که می تواند باعث افزایش رتبه سایت و یا بهبود رتبه سایت در گوگل شود و این مورد هم میسر نمی شود مگر با ایجاد یک رابط کاربری قوی و قدرتمند. بایستی سعی کنید تمام کارهایی که باعث راحتی کار کاربر می شود را انجام دهید. از جمله

  • گزینه ها و منوهای اصلی را در مقابل چشمان کاربر قرار دهید
  • از رنگ های مناسب در طراحی سایت استفاده کنید
  • چیدمان و طراحی مناسب برای منوهای پر کاربرد
  • سرعت ورود و خروج کاربران را افزایش دهید
  • ریسپانسیو یا همان واکنشگرا بودن سایت

و موارد دیگر که باعث می شود کاربر و مخاطب راضی و خشنود باشد و این مورد روی سئو و بهینه سازی سایت هم تأثیر زیادی خواهد داشت چرا که با این کار نیاز مخاطبین را برطرف کرده اید و همین یعنی مخاطبین دفعات بعد هم به سایت تان مراجعه خواهند کرد.

روز به روز بر تعداد کاربران اینترنت و به خصوص اشخاصی که از گوشی تلفن همراه استفاده می کنند، اضافه می شود و فقط با ایجاد یک رابط کاربری مناسب و قدرتمند می توانید میزان بازدید کننده ها و مشتری های خودتان را افزایش دهید و به طبع بعد از مدتی این بازدید کننده ها و مشتری ها که بیشتر شود یعنی سایت تان محبوب است و در نتیجه باعث افزایش رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل خواهد شد.

تکنیک پنجم: از لینک های داخلی به اندازه استفاده کنید

لینک های داخلی یا همان لینک بیلدینگ یکی از مواردی است که همه ی سایت های دنیا انجام می دهند تا به خزنده های موتورهای جستجو نشان دهند که یک مطلب یا محتوا از گذشته تولید شده است و با لینک به این مطالب هم آنها را از خاک خوردن نجات می دهید و همچنین مخاطبین و مشتری ها را به سمت این مطالب، هدایت کنید.

اما به طور حتم اگر در مطالب جدید بیش از اندازه و بیش از حد به مطالب قدیمی لینک بدهید روی سئو سایت تأثیر منفی خواهد گذاشت و این مورد در بلند مدت روی کاهش رتبه سایت در گوگل هم بی تأثیر نخواهد بود. پس سعی نکنید بیش از حد از این پل های ارتباطی یا لینک بیلدینگ ها استفاده کنید چرا که مطمئن باشید برای افزایش رتبه سایت باید به اندازه این موارد را به کار ببرید.

وقتی مدام از کلمات کلیدی که در سایت تان وجود دارد به دیگر محتواهای قدیمی لینک دهی می کنید از نظر گوگل اسپم تلقی می شود و بعد از مدتی سایت تان را جریمه می کند. این مورد را جدی بگیرید و در ارتباط دادن بین مطالب قدیمی و جدید دقت زیادی داشته باشید.

تکنیک ششم: شبکه های اجتماعی بهترین فرصت برای افزایش رتبه سایت است

شبکه های اجتماعی از قدرتی برخوردارند که شاید در عین سادگی خیلی ها از آن خبردار نیستند چرا که منبعی عظیم از مخاطبین و بازدید کننده هایی هستند که هر آن می توان آنها را تحریک کرد که به سایت تان وارد شوند و هر چه بازدید کننده ها و مخاطبین بیشتری از این سمت به کسب و کار اینترنتی تان وارد شوند خیلی سریع تر به یک برند محبوب و دوست داشتنی تبدیل خواهید شد و این یعنی رسیدن به جایگاهی که در رتبه های جستجو همیشه منتظرش بودید.

به هیچ عنوان نیازی نیست که کمپین های تبلیغاتی بزرگ ایجاد کنید تا سریع به یک برند تبدیل شوید. با فعالیت در شبکه های اجتماعی می توانید این میانبر را ایجاد کنید تا خدمات، کسب و کار، محصولات و کالاهایتان را به دیگران معرفی و از آنها درخواست کنید به سایت تان مراجعه کنند و همین شروعی است برای افزایش رتبه سایت در نتایج گوگل.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.