این تصورهای اشتباه در مورد سئو دیگر قدیمی شده اند

۳۰۶ بازديد

سئو یکی از عوامل و فاکتورهای مهم در حیات یک کسب و کار اینترنتی به حساب می آید و به طور حتم اگر به خوبی و حرفه ای انجام شود به مرور زمان گوگل به سایت تان اعتماد خواهد کرد و بهترین جایگاه را در نتایج جستجو در اختیار سایت تان قرار خواهد داد.

 

تصورهای اشتباه در مورد سئو

 

اما همین سئو هم دارای یک سری تکنیک ها، روش ها و تصورات اشتباهی است که به مرور زمان گوگل آنها را از رده خارج کرده و اگر از آنها استفاده کنید به طور حتم تأثیرات منفی را روی سایت تان خواهد گذاشت و ضررهای بزرگی را متحمل خواهید شد که در نهایت به شکست یک کسب و کار اینترنتی منجر می شود و دلیل های زیادی برای این شکست عنوان شده که خیلی ها با انجام دادن آن خیلی سریع تر به سمت شکست هدایت می شوند.

از جمله

  • عجله کردن در کسب درآمد از اینترنت
  • ناتوان بودن در پیاده سازی روش ها و تکنیک های بهینه سازی سایت
  • دست کم گرفتن قدرت شبکه های اجتماعی برای جذب ترافیک و بازدید بیشتر
  • استفاده کردن از تکنیک ها و روش هایی در سئو که تأثیرات چندانی ندارند
  • دست کم گرفتن قدرت تولید محتوا و ناتوان بودن در تولید محتواهای متنی، ویدیویی و همچنین صوتی

روش های اشتباه سئو در نهایت منجر به شکست کسب و کار اینترنتی می شود

به هر حال خیلی از این موارد اگر به خوبی اجرا نشود و یا اگر از ترفندهای قدیمی که بیشتر به تصورات اشتباه در سئو معروف هستند را به کار ببرید قطعاً تأثیرات منفی روی کسب و کار اینترنتی تان به وجود خواهد آمد. در ادامه به چند مورد از این تصورات اشتباه خواهیم پرداخت.

اولین تصور اشتباه: چشم ها را بستن و از رقبا تقلید کردن

کپی برداری کردن این روزها خیلی در کسب و کارهای اینترنتی رواج پیدا کرده و تصور برخی ها این است که به خاطر اینکه فلان سایت به موفقیت های خیلی زیادی دست پیدا کرده پس من هم می توانم. در یک مورد دیگر هم این کپی برداری ممکن است اتفاق بیفتد از جمله: ظاهر سایت، منوها، ارائه خدمات، محتوای متنی، محتوای ویدیویی و خیلی از موارد دیگر.

شاید در نگاه اول این مورد خیلی خوب باشد اما دنباله رو دیگران بودن و کورکورانه از دیگر سایت ها تقلید کردن به ضرر سایت تان خواهد بود به خصوص این ضرر بیشتر متوجه بهینه سازی سایت تان خواهد بود. به خاطر اینکه مخاطبین و مشتریان به مطالب و محتواهای جدیدتر، طراحی سایت جدیدتر، خدماتی متمایزتر و خلاصه به یک سایت کاملاً متمایز نیاز دارند.

اینگونه تقلید کردن ها و کپی برداری ها هیچ فایده ای ندارد مگر اینکه یک مزیت رقابتی ایجاد کنید. با ایجاد مزیت رقابتی مشتریان و مخاطبین بیشتری را جذب خودتان خواهید کرد و از همه مهمتر اینکه کسب درآمدتان هم بیشتر خواهد بود و روی سئو سایت تان هم تأثیرات مثبت زیادی خواهد گذاشت.

برای این کار سعی کنید تحلیل رقبا را انجام دهید. سایت های رقبا را کاملاً بررسی کنید و نقاط قوت و ضعف آنها را یادداشت و با مقداری تغییر آن را در سایت تان پیاده سازی کنید. از نقاط ضعف رقبا به سود خودتان استفاده کنید و هرگز تصور نکنید که هر کاری که دیگران انجام می دهند می تواند روی بهینه سازی سایت شما هم موثر باشد.

اگر رقبایتان از ویدیو در سایتشان استفاده نمی کنند این شروع خوبی است که شما آن را در سایت تان پیاده سازی کنید، اگر از پادکست های صوتی استفاده نمی کنند خُب شما از همین الان دست به کار شوید و زمینه ساز تولید این پادکست ها باشید تا به این وسیله بانس ریت و نرخ پرش کاربران از سایت را کمتر و کمتر کنید تا تأثیرات مثبتی روی سئو سایت تان داشته باشد.

با ایجاد مزیت رقابتی مشتریان و مخاطبین بیشتری را جذب خودتان خواهید کرد

دومین تصور اشتباه: خیلی ها تصور می کنند سئو فقط یک بار است

یک تصور اشتباه در بهینه سازی این است که برخی ها تصور می کنند که بهینه سازی سایت یک بار است و اگر همان دفعه اول این کار انجام شود به سرعت به لینک اول گوگل می رسند اما متأسفانه این تصوری اشتباه در سئو است و باید عنوان کرد که بهینه سازی سایت یک کار مداوم است که بایستی به صورت مکرر روی سایت تان کار کنید.

تصور نکنید که رقبا منتظر می مانند تا شما با سئو کردن سایت تان به لینک اول جستجوهای گوگل برسید. به طور حتم همان طوری که شما روی سایت تان کار می کنید به همان اندازه حتی ممکن است بیشتر، رقبا روی بهینه کردن سایت شان کار کنند. پس این تصورات اشتباه در سئو را کنار بگذارید و به صورت مکرر روی سایت تان کار کنید چون این کار نه یک بار بلکه هر روز و بارها و بارها تکرار می شود تا به مرور زمان به لینک اول گوگل برسید.

سومین تصور اشتباه: بی اندازه استفاده کردن از کلمات کلیدی در متن محتوا

تا مدت ها پیش اگر به صورت مکرر از کلمات کلیدی استفاده می کردید گوگل از شما ایراد نمی گرفت و شاید به این وسیله بازدید کننده و ترافیک زیادی را هم دریافت می کردید اما با تغییر الگوریتم ها و قوانین گوگل این مورد به کلی تغییر کرد و در حال حاضر بایستی به اندازه از این کلمات کلیدی در متن محتوا استفاده کنید تا روی بهینه سازی سایت تان تأثیر منفی نگذارد.

در حال حاضر اینگونه است که در هر محتوا به تعداد هر 100 کلمه یک بار از کلمه کلیدی استفاده می شود. به طور مثال اگر محتوای 1500 کلمه ای باشد بایستی 15 بار این کلمات به کار برده شود. اما یک ترفند دیگری که به کار می برند و کاملاً هم اشتباه است این است که کلمه های کلیدی را هم رنگ با پس زمینه مطالب قرار می دهند تا کسی متوجه آن نشود و به خیال خودشان با این کار می توانند سر گوگل را شیره بمالند.

به طور مثال فرض کنید سایتی یک محتوا در مورد فروش کانکس تولید کرده باشد و کلمات کلیدی یا همان برچسب هایی که انتخاب کرده این موارد باشد: فروش کانکس، قیمت آنلاین کانکس، تولید کننده کانکس، خرید کانکس های دست دوم و غیره و برخی کلمه های دیگر که هیچ ارتباطی با این محتوا ندارند مانند طراحی سایت در اصفهان که به هیچ عنوان هم در متن به کار نبرده اند را با رنگ سفید و در پشت زمینه مطلب قرار می دهند تا اگر کاربری این نوع کلمه ها را جستجو کنند وارد این مطلب شود.

این اشخاص با این کار تصور می کنند می توانند بازدید کننده بیشتری به دست بیاورند و هم سر گوگل را شیره بمالند. اما خزنده های گوگل خیلی خیلی باهوش تر از این حرف ها هستند. به خاطر اینکه این نوع ترفندها خیلی قدیمی است و مدت ها پیش جوابگو بود اما الان با گذشت زمان و تغییر الگوریتم ها دیگر جوابگو نیست و به طور حتم از نظر گوگل سایت تان یک سایت قانون شکن هست و مورد جریمه قرار خواهید گرفت و به شدت روی سئو سایت هم تأثیر منفی خواهد گذاشت.

از کلمات کلیدی به اندازه در متن محتوا استفاده کنید

چهارمین تصور اشتباه: بازدید و ترافیک سایت کم شده و احتمالاً گوگل سایت را جریمه کرده

کاهش بازدید کننده و ترافیک سایت همیشه دلیلی بر جریمه شدن از طرف گوگل نیست اما خیلی از مدیرها و صاحبان سایت ها بر این باورند که احتمالاً اشتباهی در بهینه سازی سایت انجام داده اند که گوگل بازدید کننده سایت شان را کم کرده است.

به طور مثال بازدید کننده های سایت در روزهای عادی و روزهای تعطیل با هم تفاوت چشمگیری دارند و همین کاهش بازدید کننده هم دلیلی بر تعطیل بودن روز کاری دارد نه اینکه از طرف گوگل جریمه شده اید. با این تصور اشتباه در سئو خیلی از اشخاص برای اینکه کاهش بازدید کننده روی کسب و کار اینترنتی و سئو سایت شان تأثیر منفی نگذارد سعی می کنند از روش های غیر معمول برای جذب ترافیک استفاده کنند و به طور حتم در بلند مدت این مورد روی بهینه سازی سایت شان تأثیر منفی خواهد گذاشت.

اما موارد و دلیل های متفاوتی وجود دارد که ترافیک و بازدید کننده های سایت در یک روز کم یا زیاد شود. از جمله

  • ممکن است در یک روز اینترنت مشکل داشته باشد
  • ممکن است در برخی موارد سرعت لود شدن سایت پایین باشد
  • در برخی موارد ممکن است یک روز تعطیل باشد
  • در برخی موارد امکان این وجود دارد که برای هاست یا سرور مشکلی به وجود آمده باشد
  • امکان این هم وجود دارد که برای سایت هایی که بازدید کننده و ترافیک را به سمت شما هدایت می کنند مشکلی رخ داده باشد

به هر حال تمام این موارد و خیلی از موارد دیگر باعث می شود تا شما در هر صورتی که ترافیک سایت تان پایین آمد تصور نکنید که گوگل شما را جریمه کرده و دست به کار شوید و از راه های غیر قانونی یا همان روش سئو کلاه سیاه استفاده کنید تا بازدید و ترافیک سایت تان را افزایش دهید.

پس به جای اینکه این تصورات اشتباه را در ذهن تان پرورش دهید سعی کنید مدام از روش های سئو کلاه سفید که بیشتر پایبند به قوانین گوگل است پیروی کنید و با این عمل سعی در به دست آوردن لینک اول نتایج جستجو داشته باشید و مطمئن باشید اگر از قوانین گوگل تخطی نکنید گوگل هم هرگز سایت تان را جریمه نخواهد کرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.