آموزش صفر تا صد کار با گوگل ادوردز – بخش دوم

۲۸۱ بازديد

حال که اطلاعات کاملی درباره اصول گوگل ادوردز و اصطلاحات رایج آن فرا گرفتیم وقت آن رسیده که آموزش گام به گام کار به گوگل ادوردز و بهینه سازی آن را نیز یاد بگیریم. زیرا با آموزش این سیستم می فهمید که چگونه می توان میزان بازدید کنندگان سایت خود را افزایش داده و هزینه های تبلیغاتی را کاهش دهید. مهم تر از همه این است که یاد می گیرید که مهم ترین نیاز حرفه و کسب و کارتان و همچنین مشتریانتان چیست؟ از دیدگاه بازاریابان موفق آموزش کامل گوگل ادوردز یکی از جامع ترین و کامل ترین دوره های تبلیغاتی می باشد. زیرا به واسطه این سیستم:

شما فقط و فقط برای افرادی که به محصولات و خدمات انجام شده شما علاقه مند هستند تبلیغات می کنید و آن ها نیز تنها کلمات کلیدی مرتبط با فعالیت شما را در گوگل جست و جو می کنند

مشتریان و مخاطبان شما دقیقاً در همان لحظه ای که می خواهند اطلاعاتی درباره محصول یا خدمات شما کسب کنند و اینکه خریدی داشته باشند وارد سایت شما می شوند

شیوه های تبلیغ کردن در سیستم گوگل ادوردز بسیار سریع است. به واقع زمان از دست رفته برای آن از زمان تصمیم شما تا دریافت نتیجه مطلوب از آن کمتر از یک روز می باشد

تغییر دادن در برنامه های تبلیغ در گوگل ادوردز به صورت لحظه ای انجام می شود. به واقع شما در هر زمان و تحت هر شرایطی که باشد می توانید تبلیغ خود را تغییر داده و یا حتی آن را متوقف کنید. از طرفی هم بررسی و ارزیابی تبلیغ و نیز بررسی پارامترهای مهم آن بدون پرداخت هزینه های دیگری امکان پذیر است.

همه چیز درباره کارگاه آموزش کار با گوگل ادوردز

به طور معمول کارگاه آموزش صفر تا صد کار با گوگل ادوردز در چهار جلسه چهار ساعته صورت می گیرد و در آن تمامی آنچه را که برای آموزش این سیستم نیاز باشد به شما یاد می دهند. تمامی سفر فصل هایی که در این کارگاه به کارآموزان ارائه داده می شود عبارت اند از:

آشنایی با گوگل ادوردز

گوگل ادوردز چیست؟

تمامی تبلیغات و آگهی های گوگل ادوردز در کجا به نمایش گذاشته می شود؟

راه اندازی مقدماتی گوگل ادوردز

ساخت اکانت گوگل ادوردز

ساختار کلی سیستم گوگل ادوردز

تعریف تمامی کمپین ها

آموزش تنظیمات اولیه نمایش

تنظیمات مربوط به زبان بازدیدکنندگان

تعریف ادگروپ ها

تعریف آگهی ها

تعریف کلمات کلیدی

تعیین میزان گستردگی کلمات کلیدی در نمایش آگهی

برسی آمارهای مربوط به نمایش آگهی

ارائه مسائل مربوط به اکانت ادوردز

انواع یوزرهای اکانت ادوردز و سطح دسترسی ها

پرداخت هزینه های ادوردز

مشاهده کلمات کلیدی که مخاطبان با آن ها وارد سایت شما شده اند

تنظیمات زمان‌بندی نمایش آگهی

گزارش گیری

معرفی انواع گزارش موجود در گوگل ادوردز

سفارشی سازی گزارشات

تنظیمات گوگل ادوردز پیشرفته

اتصال ادوردز به آنالیتیکس

و...

مزایای دوره های آموزش گام به گام کار با گوگل ادوردز

بهره مندی از تمامی جلسات آموزشی عملی

استفاده از اساتید مجرب و حرفه ای

مشاوره رایگان بازاریابی درباره حرفه و کسب و کار

برخورداری از کلاس هایی که با تمامی استانداردهای فنی و حرفه ای مطابقت دارد

امکان حضور در کلاس ها هم به صورت صبح و هم عصر

حضور در کلاس هایی با تعداد کم

حضور در تمامی کلاس ها حتی در روزهای تعطیل

امکان برخورداری از خوابگاه برای تمامی هنرجویان

معرفی کارآموزان به سازمان فنی و حرفه ای

تجدید دوره برای کارآموزان در صورت عدم یادگیری

پشتیبانی نامحدود از کارآموزان

فصل اول: آشنایی کامل با گوگل ادوردز

آموزش گوگل ادوردز برای چه کسانی کاربرد دارد؟

به جرات می توان گفت آموزش گام به گام کار با گوگل ادوردز برای تمامی افرادی که صاحب حرفه و شغل هستند مناسب است. به واقع هر کسی صاحب هر نوع شغل و کسب و کار اینترنتی که باشد می تواند به راحتی و در کمترین زمان ممکن می تواند از خدمات بارز این سیستم بهره مند شود. صاحبان مشاغل می توانند با آموزش گوگل ادوردز بنا به رقابتی بودن کلید واژه هایی که در گوگل جستجو می شوند و کاربرانی که بر روی آن ها سرمایه گذاری می کنند و نیز تأثیرگذاری یک کلمه کلیدی در تبدیل یک بازدید کننده ساده به مشتری دائمی تمامی این فرایندها را در بهترین حالت ممکن فراگیرند. از آنجایی که کلمه کلیدی یا همان کلید واژه در تبدیل یک مخاطب ساده به مشتریان دائمی تأثیر بسزایی دارد لذا باید فهمید که اگر بتوانیم سرمایه خود را با انتخاب کلید واژه های درست خرج کنیم نه تنها برگشت سرمایه برای ما به آسانی صورت می گیرد بلکه با انتخاب کلمات مناسب نتایج بسیار خوبی را به دست می آوریم.

 آگهی گوگل ادوردز در کجا به نمایش گذاشته می شود؟

قبل از هر چیزی لازم است بدانید که شرکت معتبر و جهانی گوگل تبلیغات موجود در وب سایت شما را در ردیف نتایج جستجوی گوگل قرار می دهد. معمولاً محل قرار گیری این تبلیغات به صورت غیر اختیاری صورت می گیرد و البته به میزان رقابت متقاضیان و شرکت کنندگان نیز بستگی دارد. همان طور که مشاهده می کنید به طور معمول در هر صفحه از نتایج گوگل چند آگهی در قسمت بالایی و چند آگهی در قسمت پایینی نمایش داده می شوند. باید گفت که هر یک از این تعداد آگهی ها نیز همانند محل قرار گیری تبلیغات که در فوق به آن اشاره شد به شدت رقابت در کلمه کلیدی بستگی دارد.

آموزش گام به گام کار با گوگل ادوردز

تا اینجای کار به طور مفصل با سیستم گوگل ادوردز و کاربردهای آن آشنا شدیم. حال نوبت به آموزش صفر تا صد کار با این سیستم می رسد. در مرحله نخست به منظور استفاده از گوگل ادوردز باید نسبت به ساخت یک اکانت ( با رعایت قوانین و استانداردهای ایران) اقدام کنیم. نکته بسیار مهم در این مرحله این می باشد برای اینکه اکانت خود را با هزینه های پایین و معقول تری از گوگل ادوردز راه اندازی کنید حتماً نیاز است وب سایتتان را به روز رسانی نمایید. به این طریق سئو سایت شما نتایج دقیق تر و بدون اسپم سازی ارائه خواهد کرد. باید بدانید که ساخت اکانت در گوگل ادوردز بسیار ساده است اما متأسفانه به دلیل برخی تحریم هایی که وجود دارند بسیاری از شرکت ها نمی توانند به طور مستقیم به این ابزار دسترسی داشته باشند. بنابراین باید توجه داشته باشید که اگر دامنه تبلیغ شما .ir می باشد برای استفاده از گوگل ادوردز حتما باید آن را به پسوند .com تغییر دهید.

در مرحله بعدی به منظور بهره مندی از خدمات این سیستم حتما باید نسبت به ساخت کمپین های مورد نیاز برای محصولات و خدمات خود اقدام کنید. در اینجا شما را با نحوه طراحی و ساخت کمپین آشنا خواهیم ساخت: پس به این طریق پس از ساخت اکانت وارد سیستم گوگل ادوردز می شوید. برای ساخت کمپین نیز پس از وارد شدن به گوگل ادوردز بر روی گزینه Create your first campaign کلیک می کنید. دقیقاً همانند تصویر زیر عمل می کنید. گام دوم در آموزش کار با گوگل ادوردز: محاسبه بودجه

در این مرحله نیاز است که به محاسبه بودجه پرداختی خود بپردازید. برای اینکه بتوانید تعیین کنید چه مقدار بودجه ای نیاز است تا صرف گوگل ادوردز شود و شما نیز متحمل ضرر نشوید بایستی قبل از هر چیز فرایند خرید خود را این بار از آخر به اول مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید. فرض بر این است که شما ارائه دهنده خدمات طراحی سایت هستید و هر بخش از طراحی سایت نیز به قیمت 800 هزار تومان است. در این صورت شما برای هر تبلیغ برای هر پکیج به میزان 400 هزار تومان سود می برید. در این صورت اگر این میزان سود برایتان واقعی باشد بنابراین پس دادن 30 درصد آن به شرکت گوگل بسیار منطقی می باشد. برای تعین و محاسبه این میزان سود آوری می توانید این گونه محاسبه کنید.

ماکسیمم cpc: سود شما * کمیسیون گوگل* نرخ تبدیل شما

مرحله سوم آموزش کار با گوگل ادوردز: انتخاب کلمه کلیدی

حال در این بخش از آموزش کار با گوگل ادوردز که به محاسبه بودجه تسلط پیدا کرده اید به راحتی می توانید تشخیص دهید برای هر کلمه کلیدی چه مقدار هزینه خرج کنید. در این مرحله وقت آن رسیده که کلمات کلیدی مورد نیاز خود را مشخص کنید. برای انجام این کار نیاز است از Google keyword planner استفاده کنید. در این مرحله بهتر است خود را در جایگاه مشتریانتان قرار دهید و بدانید نیاز واقعی آنان در انتخاب کلمه کلیدی چیست و در واقع با چه کلماتی نیازهایشان را در گوگل جستجو می کنند. به عنوان مثال چنانچه به دنبال خدمات مربوط به طراحی سایت هستید باید بدانید مشتریانتان به دنبال چه کلماتی هستند. همان کلماتی که از طرف مشتریان به ذهنتان می رسد را در بخش keyword planner وارد کنید.

پس از وارد کردن کلمه کلیدی خود و انجام تمامی تنظیمات آن، بر روی گزینه Get ideas کلیک کنید. به طور معمول برای انجام این کار کلمات کلیدی بسیاری به همراه اندازه و میزان جستجو شدن آن ها در هر منطقه ای که انتخاب نموده اید به شما پیشنهاد داده می شود و در نهایت میانگین cpc به شما داده می شود.

مرحله چهار آموزش کار با گوگل ادوردز: بررسی وضعیت رقابت

در این مرحله با چک کردن رقبای خود و نوع تبلیغات آن ها می توانید می توانید متوجه شوید که وضعیت رقابت شما با سایر وب سایت ها و حتی میزان تبلیغاتتان تا چه اندازه پیش رفته است. همان گونه که در قبل هم اشاره کردیم گوگل هم به میزان اهمیت تبلیغات اهمیت می دهد و هم امتیاز تعیین شده ای برای آن در نظر می گیرد. بنابراین چک کردن برنامه ها و تبلیغات رقبا آن هم رقبای رقیب موجب می شود بدانید لازم است تبلیغتان در چه سطحی باشد تا بتوانید موفق شوید.

مرحله پنجم آموزش کار با گوگل ادوردز: داشتن صفحه فرود مناسب

همانطور که در قبل به آن اشاره شد شما در گوگل ادوردز پول پرداخت می کنید تا تبلیغتان دیده شود و ترافیک ورودی بر روی سایتتان ایجاد گردد. اما اینکه این ترافیک ها تبدیل به مشتری دائمی شما شوند به خودتان بستگی دارد. این به این معنی است که اگر شما یک صفحه فرود مناسب ایجاد کنید نه تنها مخاطبان و بازدید کنندگان شما به آسانی جذب سایتتان می شوند بلکه به مشتریان دائمی نیز تبدیل می گردند. پس نیاز است قبل از انجام تبلیغ حتما از مناسب بودن و با کیفیت بودن صفحه فرود خود اطمینان حاصل کنید. برای انجام این کار باید 4 اصل رعایت گردد:

صفحه فرود خود را با طراحی ساده تزئین کنید و آن را پر از انیمیشن و تصاویر رنگارنگ پر نکنید

عنوان مشخص برای صفحه خود انتخاب کنید

نوشتن مطالب خود را با زبان ساده و شیوا انجام دهید

از لیست ها، تصاویر و عناوین بصری بیش از حد استفاده نکنید

مرحله شش آموزش کار با گوگل ادوردز: نوشتن متن تبلیغ

این مرحله که به عنوان آخرین مرحله آموزش کار با گوگل ادوردز معرفی می شود مستلزم رعایت نکات و موارد پراهمیت زیر است:

دقیق و مشخص بودن متن تبلیغ

هدفمند بودن متن تبلیغ

داشتن فراخوان عملیاتی

برخورداری از url

و...

و در آخر تصحیح جزئیات: پس از ذخیره شدن صفحه تبلیغ شما این بخش برایتان باز می شود که با کلیک بر روی آن می توانید به تصحیح جزئیات مربوط به صفحه خود بپردازید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.