افزایش نرخ کلیک با استفاده از 7 تکنیک ساده

۳۰۰ بازديد

افزایش نرخ کلیک که به آن CTR هم گفته می شود یکی از مواردی است که با رعایت آن به راحتی می توانید جایگاه خودتان را نسبت به رقبا در بهترین رده ها و رتبه های گوگل بهبود ببخشید و این موردی است که بایستی به آن اهمیت ویژه و مهمی بدهید و به طبع تأثیر خیلی زیادی روی سئو و بهینه سازی سایتتان خواهد گذاشت.

 

اما قبل از اینکه به موضوع اصلی بپردازیم بایستی بدانیم که این CTR چیست و چه کاربردی هایی دارد:

افزایش نرخ کلیک یا CTR چیست؟

اگر مشاهده کنید این سه حرف خودش در اصل مخفف شده سه کلمه Click Through Rate است که معنی آن نرخ کلیک است و کارکرد کلی آن اینطوری است که کاربر یک عنوان را در گوگل جستجو می کند و در 20 صفحه این جستجوها را به وی نشان می دهد. کاربر با نتایجی که مشاهده می کند تصمیم می گیرد که بر روی کدام لینک کلیک کند و شاید بتوان اینگونه هم عنوان کرد که نرخ کلیک میان اشخاص یا کاربرانی است که سایت شما را در نتایج جستجو مشاهده و بر روی لینک سایت تان کلیک می کنند.

اگر بخواهیم خیلی ساده تر صحبت کنیم نرخ کلیک یا همان CTR یعنی نسبت تعداد کلیک هایی که روی لینک یا یک دکمه خاص از سایت می شود به نسبت تعداد بازدید کننده ها است.

CTR نسبت تعداد کلیک ها روی لینک سایت به نسبت تعداد بازدید کننده ها است.

اجازه دهید با یک مثال افزایش نرخ کلیک را توضیح دهیم:

تصور کنید کاربری عبارت طراحی سایت در اصفهان را جستجو کرده است. به طبع در این جستجوها نتایج خیلی زیاد و متفاوتی را مشاهده می کند. کاربر روی یکی از سایت ها کلیک می کند و گوگل برای این کلیک یک نرخ معین می کند و این می شود نرخ کلیک.

حالا تصور کنید در یک روز 1000 کاربر بارها و بارها عنوان طراحی سایت در اصفهان را جستجو کنند و از این هزار کاربر حدود 50 نفر آن روی لینک سایت کلیک کنند. در این طور مواقع می توان بیان کردن که نرخ کلیک یا همان CTR چیزی در حدود 5 درصد است.

به طبع خیلی از سایت ها از هر ترفند و روشی استفاده می کنند تا افزایش نرخ کلیک داشته باشند و در نتایج جستجوی گوگل به مرور زمان بالا و بالاتر بیایند و این مورد هم روی سئو سایت تأثیرگذار خواهد بود و هم روی افزایش فروش.

تأثیر افزایش نرخ کلیک بر سئو و رتبه بندی سایت ها

نرخ کلیک یکی از مواردی است که گوگل به صورت کاملاً علنی تأثیر آن را در سئو و رتبه بندی سایت ها در نتایج جستجو بیان کرده و به این واسطه تغییرات در رتبه بندی سایت ها به وجود آمد. به طور مثال تصور کنید کاربران عنوان انتخاب بهترین شرکت برای طراحی سایت را جستجو کرده اند و سایت شما در لینک اول گوگل قرار دارد اما نه یک بار بلکه چندین بار این اتفاق می افتد که کاربران به طور مثال لینک پنجم یا دهم را کلیک می کنند.

گوگل وقتی این مورد را ببیند متوجه می شود لینک های دیگر حتماً برای کاربران جذاب بوده که آنها این لینک ها را انتخاب کرده اند و به مرور زمان رتبه لینک هایی که افزایش نرخ کلیک داشته اند را تغییر می دهد. شاید از خودتان بپرسید که چرا گوگل چنین کاری می کند. به طور کلی گوگل تمام هم و غمش این است که کاربر بتواند بهترین و مناسب ترین نتیجه ها را مشاهده کند و این مورد هم بی تأثیر در رتبه بندی گوگل نیست.

هدف گوگل این است که کاربر بهترین و مناسب ترین نتیجه ها را مشاهده کند

راهکارها و ترفندهای افزایش نرخ کلیک (CTR)

تا اینجای مقاله بایستی متوجه شده باشید که افزایش نرخ کلیک تا چه اندازه بر رتبه بندی و سئو سایت تأثیرگذار است و در ادامه قصد داریم به راهکارها، تکنیک ها و ترفندهایی بپردازیم که به وسیله آن بتوانید نرخ کلیک بر روی لینک سایت تان را افزایش دهید و تمامی اینها به داشتن یک محتوای خوب و کاربر پسند ختم می شود.

این یعنی گوگل زمانی می تواند سایت تان را به دیگر کاربران نشان دهد که شما به صورت مداوم به تولید محتوا بپردازید و به آن اهمیت ویژه ای بدهید و در این راهکارها قصد داریم به تکنیک هایی اشاره کنیم که همه متوجه تولید محتوای ناب است.

ترفند اول: انتخاب بهترین عنوان در محتوا برای افزایش نرخ کلیک

به طور حتم اولین موردی که کاربران در جستجوهای گوگل با آن مواجه می شوند و بعد تصمیم می گیرند که روی لینک سایت تان کلیک کنند، نام یا عنوانی است که برای محتوای خودتان انتخاب کرده اید. در این مورد می توانید از یک سری کلمات خاص که باعث افزایش نرخ کلیک یا همان بهبود CTR می شود استفاده کنید. از جمله

عالی ترین، بهترین، اصلی ترین، همین الان، رایگان، کامل، گام به گام، چک لیست، پی دی اف (PDF) و خیلی از موارد دیگر که باید در عناوین محتوای تولید شده تان استفاده کنید و با کمی تمرین کردن به راحتی می توانید نرخ کلیک سایت تان را افزایش دهید و در نتایج جستجو در بهترین رده ها قرار بگیرید.

ترفند دوم: حتماً از پرانتز و یا کروشه در عناوین محتوا استفاده کنید

خیلی ها از این ترفند اطلاعی ندارند اما بررسی ها نشان داده که استفاده از پرانتز () و همچنین کروشه [] تأثیر خیلی زیادی در افزایش نرخ کلیک محتواهای شما خواهد گذاشت و در حدود 33 درصد این کلیک ها افزایش پیدا می کند.

اما سوال اینجاست که در کروشه یا پرانتز از چه کلماتی استفاده کنیم که بیشترین تأثیر را روی CTR سایت تان داشته باشد. از جمله

(آپدیت)، ]رایگان[، (2019 یا 1398)، (دریافت فایل های PDF)، ]ویدیوهای آموزشی[، (اینفوگرافیک) و خیلی از کلمات دیگر.

ترفند سوم: به کار بردن اعداد و ارقام در عناوین محتوا

این ترفند هم باعث می شود تا نرخ CTR افزایش پیدا کند و به مرور زمان به صفحه اول یا لینک اول گوگل نزدیک و نزدیک تر شوید. یکی از بررسی هایی که انجام شده این است که استفاده از اعداد 5، 10 و 15 تأثیر خیلی زیادی در مخاطبین گذاشته و همین باعث افزایش نرخ کلیک شده است و این بهترین فرصت برای اشخاصی است که مایلند کلیک خور سایت شان را افزایش دهند. برای این منظور می توانید به صورت زیر این موارد را به کار ببرید:

  • تنها 5 روز دیگر
  • 50 درصد
  • (آپدیت 2019)
  • فقط در 90 روز انگلیسی صحبت کنید (رایگان)

هر کدام از این موارد باعث می شود تا روی کاربر تأثیرگذار باشد و به طبع در افزایش نرخ کلیک بیشترین تأثیر را خواهد گذاشت.

ترفند چهارم: عنوان و همچنین توضیحات متا دسکریپشن را انگیزشی و کاملاً احساساتی بنویسید

همان طوری که قبلاً هم اشاره کردیم عنوان و متا دسکریپشن اولین موردی است که کاربر در نتایج جستجوی گوگل با آن مواجه می شود و با اولین نگاه تصمیم می گیرد که روی لینک سایت تان کلیک کند یا خیر. این مورد زمانی می تواند تأثیرگذار باشد که شما عناوین و همچنین توضیحات متا را با جملاتی احساسی و انگیزشی آمیخته کنید تا کاربر ترغیب شود روی لینک سایت کلیک کند.

ترفند پنجم: تاریخ انتشار محتواهای خودتان را حذف کنید

یکی دیگر از مواردی که می تواند در نرخ کلیک تأثیرگذار باشد این است که مخاطب با دیدن یک محتوا به تاریخ انتشار آن هم توجه می کند و اگر برای مدت ها پیش باشد تصورش این است که این محتوا یک محتوای قدیمی و آپدیت نشده است و اعتبار خودش را از دست داده است.

پس خیلی از مدیران، صاحبان سایت ها و همچنین وب مسترها بیشتر ترجیح می دهند که تاریخ انتشار محتوا را حذف کنند تا نشان دهند که این محتوا مدت زمان زیادی نیست که در سایت قرار گرفته و تا مدت ها در نظر کاربر اعتبار ویژه ای دارد. با استفاده از این ترفند می توانید تا حد خیلی زیادی نرخ کلیک را افزایش دهید چرا که کاربران بیشتر به سمت محتواهایی کشیده می شوند که تاریخ جدیدتری دارند.

ترفند ششم: به روز کردن محتواهای قدیمی برای افزایش نرخ کلیک

گوگل عاشق سایت هایی است که محتواهای خودشان را به هر نحوی که شده به روز رسانی می کنند. این نشان می دهد که این سایت ها خیلی به کاربر و محتواهایی که ارائه می دهند اهمیت می دهند و همین مورد کوچک اگر رعایت شود می تواند نرخ کلیک سایت تان را تا حد چشمگیری افزایش دهد و این محتواها را در بهترین رتبه ها و رده های گوگل مشاهده کنید.

ترفند هفتم: سرعت بارگذاری وب سایت تان را بالا ببرید

یکی از عواملی که تأثیر خیلی زیادی در افزایش نرخ کلیک دارد این است که سرعت بارگذاری صفحات سایت تان را افزایش دهید. در اصل شما کمتر از 3 ثانیه وقت دارید که کاربر را متقاعد کنید که وارد سایت تان شود و در واقع کاربر وقت این را ندارد که منتظر بماند تا سایت بالا بیاید و بتواند از مطالب یا خدمات سایت تان استفاده کند.

پس سعی کنید به هر ترفندی که شده از جمله کاهش حجم تصاویر، برنامه نویسی و کد نویسی، تغییر سرور، تغییر هاست، استفاده کمتر از فایل های جاوا اسکریپت و هر چیز دیگری که شده سرعت سایت تان را بالا ببرید تا بتوانید رتبه های بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کنید و به این وسیله بتوانید نرخ کلیک سایت تان را افزایش دهید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.